Jumaat, 15 April 2011

sAMbungan CERita SeMasa Kem Di Chenderoh

Aku merupakan ahli kumpulan tasik temenggor..Aku dan kawan2 mula melakukan aktiviti pertama kami ialah survival. Herrmmm...aktiviti nie mmg menguji kekuatan mental..sebab nya dalam aktiviti nie kte org(kumpulan aku) perlu belajar berdikari dgn menggunakan alam semula jadi..kte org x dibenar kan bwk sebarang peralatan sendiri..nie la yg dipggl survive..Masa time group tesik temenggor kne jalani aktiviti nie,kte owg kne berhadapan ujian paling mencabar sbb nye time nie ujan..hari dah makin gelap,macam mana la nanti kte owg nk idopkan api nanti..da la cume dibekalakan dgn 3 batang mancis je..harap2 dapat la survive..

Sampai je kt tempat yg telah diset kan utk kte org,aku and kawan2 mula mencari kayu2  and daun2 kering utk dijadikan alat utk menghidupkan api..ujan turun makin lebat..tapi sedikit pun semangat group aku x luntur..kte org mula menyiap kn shelter utk kte owg bermalam..Tapiiiii...masa nk pasang tu aku telah diserang..maksud aku,aku telah disengat lebah..kat pipi..huh mmg sakit..team aku mula meniup wisel kecemasan..aku pun dibantu olh fesi yg bertugas.Tak lama aku kne sengat,sorang lagi team aku kne sengat..rupa nya port kte owg tu port lebah daaaa...patot la..akhir nya kte owg ditukar kan ke port lain..hari da makin gelap..mmg perasaan takut tu mmg tuhan je la yg tau tapi aku cube berani kan diri..malang sungguh api team aku tak menyala..aku da mula takut..mcm2 yg berlaku mlm tu...time nie mmg aku rase nk balik sangat2..

Ade benda yg menarik yg aku tak boleh lupa apabila kte owg terpaksa berkongsi segalannya dgn kwn2..bayang kan sampai beras yg sikit tu kene dimasak n telur sebiji kne kongsi ramai2..time nie terase susah sgt2..dgn jam nye tak de..aku tak abis2 dongak ke langit..herrmm bila la nk siang nie..aku dah x tahan..kami bergilir2 berjaga malam..huh..bila matahari da mula menyinar..aku rasa macam aku baru dapt cahaya kehidupan..

Aktiviti ini berakhir  dgn sambungan aktiviti oreinteering,huh penat tu hanya tuhan je la yang tahu..tapi segalanya berjalan dengan lancar..alhamdulilah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan